Ahas, Mari-Ann

Mari-Ann Ahas (õieti Piret; sündinud Joala, aastast 1984 Ahas, 1989–2001 Rumvolt; 6. II 1963 Orissaare), lavastuskunstnik. Eesti Lavastuskunstnike Liidu liige (1998), Eesti Kunstnike Liidu liige (1999), Budismi Instituudi liige (2002). Isa agronoom, ema raamatupidaja.

Õppinud Tartu kunstikoolis (1978–82), Tallinna Kunstiülikoolis teatridekoratsiooni ja  maali erialal (1983–90, magister), Sally stuudio täiendkoolitusel, Feng Shui koolitusel (2007–09). Alates 2002 õppinud budistlikku filosoofiat, sanskriti ja hiina keelt. Ida filosoofia ajaloo diplom (1985–86).

1992–94 oli Rahvusooper Estonia kunstnik, 2000–10 Noor Ballett Fouetté lava- ja kostüümikunstnik, 2011–12 Pärnu Saksa Tehnoloogiakooli kunstihariduse õppejõud. Olnud Sulev Keeduse filmi „Ainuke pühapäev” kostüümikunstnik (1989, Tallinnfilm) ja Tõnu Virve filmi „Lasnamäe armastus” kunstniku assistent (1987, Tallinnfilm). Töötanud kunstiõpetajana ja kodutekstiili kujundajana. Esinenud lavakujunduse ja teatriarhitektuuri kvadriennaalil Prahas (1995), teatriplakati triennaalil Sofias (2001), Eesti, Venemaa, Läti, Leedu teatrikunstnike näitusel Jyväskyläs (2002) ning maalinäitustel. 

Töid

Kostüümid:

  • Porteri Can-can (1994)
  • Rodgersi ja Hammersteini Tuhkatriinu (2005 Tallinna Linnahallis)

Lavakujundus ja kostüümid:

Kirjandus

  • A. Kivi. Trepist üles iseendani. – Anne 1999, 4
  • P. Veigel. Mitmekülgsuse võlu. – Kodu & Aed 2010, 2

ETBL, 2015 (R. Vanhanen)